Пређи на главни садржај

Било куда – чај свуда

Репортажу урадиле: Јуришин Слађана, Ранисовић Тијана
У петак, 7.03.2014., 40 ученика С.Ш. „22. октобар” је кренуло на пут за Будимпешту. Кренули смо из Жабља око 5:30 и стигли у главни град Мађарске око 13
часова. Успут смо слушали реферате првог разреда туристичких техничара. Одмах по доласку, нашу групу је преузео водич који ће нас наредна два дана упознати са многим знаменитостима и историјом Будимпеште, Сентандреје, Вишеграда и Естргома.
I дан

Наше разгледање је почело на Тргу хероја, где је представљена целокупна историја Мађара.

Покушавамо да се снађемо на мапи града

Следи панорамско разгледање Андрашевог булевара и Оперске куће.

Затим обилазак Рибарске куће, налик на дворац из бајке са предивним погледом са балкона.

Поглед са балконa

Након слободног времена за сликање и одмор, крећемо ка Цркви Светог Матије, затим ка брду Гелерт. Следи панорамско разгледање Парламента, који ћемо увече видети са брода – кад се упале и рефлектори.

Парламент ноћу

Око 16:30х стижемо у хотел „Голден парк”, смештени смо у трокреветне и четворокреветне собе. Собе су сасвим одговарале опису хотела – 4 звездице, биле су супер. У приземљу хотела је бар за госте, са троседима и фотељама, у којем се сасвим необавезно може седети и уживати – иначе, омиљени кутак нас блогерки.

Блеја на кревету у бару

До 19 часова (до вечере) смо имали слободно време за одмарање, а многи су отишли до оближњег тржног центра – у шопинг, на кафу...
Вечера је била одлична, а у 22 часова је планиран одлазак на вожњу бродом. Брод је кренуо око 22:30 са Ланчаног моста и уследило је ноћно разгледање свих оних знаменитости које смо видели преко дана.
Враћамо се у хотел око поноћи.

II дан
У 8 часова – доручак са шведским столом. Одмах после, у 9:00, крећемо за Вишеград – тамо смо видели средњовековно средиште краљева. Затим идемо у Естергом, где смо обишли базилику – Музеј хришћанства. На њој стоји велики натпис на латинском: „CAPUT, MATER ET MAGISTRA ECCLESIARUM HUNGARIAE”. Један млади брачни пар се изгледа баш у њој венчао. Наиме, била је то једна мала свадба – био је присутан само њихов фотограф. У току нашег получасовног боравка у предивном врту ове базилике, тај пар је прошао аутом поред нас и сви смо их поздравили.

Базилика

Чај и базилика

Настављамо пут за Сентандреју – град у којем, иако већинско становништво чине Мадјари, има највише српских споменика.
 Трг Вука Караџића

Имамо око сат и по слободног времена и крећемо да шетамо уском стрмом улицом од Трга Вука Караџића. Успут разгледамо: Пожаревачку цркву, кућу Ј. Игњатовића, а ту је и један српски ресторан – где су многи сели да предахну. Затим идемо у Грчку цркву, Музеј православне цркве, видимо крст Кнеза Лазара и пролазимо поред Српске гимназије, шетајући Српском улицом.

Око 16 часова полазимо за Пешту до зграде Текилијанума, затим посета Цркви Светог Ђорђа. Шетамо Ваци улицом – срцем Будимпеште, где имамо слободно време до вечере у 20 часова. Враћамо се сами у хотел, шетајући. Тај повратак је нама двема био посебно занимљив. Онај чај би био само обичан чај да није био са нама у најузбудљивијим тренуцима. Вратиле смо се у хотел око 18:30 и сабирале утиске са друштвом и седеле у бару до вечере. Око пола девет, нас пар је одлучило да оде опет до тржног центра у близини, али штета што је већина продавница у њему радила само до десет. По повратку, уследило је играње Уно карата и седење у бару; неки су отишли до града.
III дан
Доручак је у пола девет, али смо морали и да се спакујемо јер у 9:30 часова напуштамо наш драги хотел. Многима следи најдражи дан – дан за шопинг. Планирана је посета једном од продајних центара – Цампона, у склопу којег је и Тропикаријум. Разгледамо Тропикаријум...

После Тропикаријума, имамо време за шопинг. Крећемо за Жабаљ у 13.30. Успут обилазимо манастир Рацкеве и свраћамо до супермаркета „Тесцо”. За маркет имамо око сат и по времена, где купујемо храну и пиће за остатак пута до куће. Имамо паузу на српској граници, пијемо топлу чоколаду.
Све је протекло по плану, стигосмо у Жабаљ око 22.30.

Блогерке и Чај у врт

Коментари

Популарни постови са овог блога

ЗАКОНОДАВНА ДЕЛАТНОСТ СВЕТОГ САВЕ

Оно о чему не размишљамо много када поменемо лик Светог Саве је његова делатност која би се могла схватити и као његова правна делатност. Овим текстом дајем свој скроман допринос овој материји и надам се да ће се тако још боље разумети тај део наше славне историје. Свети Сава Пошто је издејствовао потпуну самосталност српске цркве (аутокефалност) 1219. год, Свети Сава је у грчком манастиру тада Филокали (данас   Владот) , припремио Зборник законодавстава какав је био потребан његовој саборној цркви.

Sa časa psihologije: Esej o prvom utisku

Prvi utisak nastaje kad jedna osoba prvi put dođe u kontakt sa drugom osobom i formira mentalnu sliku te osobe koja podrazumeva ne samo utisak o fizičkom izgledu osobe već i o njenim ličnim osobinama, obrazovanju, zaposlenju i drugim karakteristikama. Prvi utisak je uvek važan, vrlo često i presudan, bilo da se upoznajete sa nekim na ulici, idete na razgovor za posao ili držite govor. Iako prvi susret sa nekom osobom može da otkrije samo mali deo nečije ličnosti, na osnovu njega se upravo i stvaraju prve impresije. Iz ovog primera lakše ćemo shvatiti o čemu se ovde u stvari radi. Zamislimo sledeću situaciju: Sanja i Jovana su na žurci, za njih dve je zajedničko to da je isti dečko, Milan važna osoba u njihovim životima. Sanja je bila u veži sa Milanom a Jovana je trenutno u romantičnoj vezi sa Milanom. Kao što svi znamo, može da postoji rivalstvo između dve devojke kada je u pitanju neki muškarac prema kome obe gaje osećanja. Sanja i Jovana se znaju samo iz viđenja i dolazi d

Предмет "Агенцијско и хотелијерско пословање" - Јелена Чалмић

Предмет "Агенцијско и хотелијерско пословање" - блок настава, одељење II-4. Ученици применом методе Мапе ума припремају и презентују рад на тему: 1. Пословне књиге и обрасци у угоститељским пословним јединицама за смештај 2. Службе хотела